Kumpulan Pro-Anwar Kuasai PAS

Friday, June 3, 2011

Akhirnya - slogan "PAS Ganti UMNO" memakan parti itu sendiri, tatkala golongan Erdogan atau dengan kata mudahnya golongan pro-Anwar Ibrahim menyapu bersih saf kepimpinan PAS dengan Mat Sabu memenangi kerusi Timbalan Presiden PAS, manakala Mahfuz Omar, Husam Musa dan Salahuddin Ayub menguasai barisan Naib Presiden. Perkembangan ini - adalah malapetaka terhadap barisan kepimpinan ulama yang selama ini digembar-gemburkan sebagai tunjang kekuatan PAS dalam merubah iklim politik arus perdana. Semua ini adalah retorik - ternyata Muktamar PAS pada kali ini merupakan muktamar Anwar Ibrahim dalam melebarkan pengaruhnya dalam barisan kepimpinan PAS. Kepimpinan ulama PAS sudah berakhir! Golongan ulama PAS tidak lagi dihormati - bahkan tidak diyakini mampu membawa parti tersebut pergi lebih jauh.


Natijah daripada agenda "PAS Ganti UMNO" akhirnya merosakkan PAS - untuk mengganti UMNO, PAS sebenarnya terlupa mereka harus terlebih dahulu membuang shttp://www.blogger.com/img/blank.gifegala imej dan gambaran "lebai dan ustaz" yang selama ini membelit parti Islam tersebut - sekiranya PAS benar-benar mahu menggantikan UMNO. Dan sekarang - PAS terpaksa membayar harga yang sangat mahal semata-mata mahu bersama dengan Pakatan Rakyat - lalu "Kepimpinan Ulama" terpaksa dikorbankan! PAS kini tidak lagi boleh berbangga dengan istilah kepimpinan ulama - kerana suara mereka hanya boleh didengar dalam ruang yang sangat sempit. Mereka boleh "terpekik" dalam Dewan Ulama, tetapi untuk menentukan hala tuju perjuangan PAS suara mereka pasti diketepikan.

Nampaknya - agenda jahat kumpulan profesional yang mahu merubah wajah kepimpinan ulama dalam parti tersebut sudah hampir berjaya. Sekiranya tuan-tuan masih tidak percaya - cubalah tanyakan kepada Mahfuz, Salahuddin, Mat Sabu dan Husam Musa, apakah pendirian mereka terhadap Hudud dan negara Islam? Pasti jawapan mereka hampir sama sahaja dengan jawapan para pemimpin UMNO! Selamat tinggal PAS dan selamat tinggal kepimpinan ulama, takbir! Baca di sini...

0 comments:

Post a Comment

MY BLOG LIST

About This Blog

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP