Ibrahim Ali Membebel Lagi

Tuesday, April 12, 2011

Ibrahim Ali kepada Husam: Desak Nik Aziz berhenti

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas, Ibrahim Ali menempelak exco kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa yang mendesak Perdana Menteri menamakan pengganti Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Sebaliknya, Ibrahim yang juga Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu, mendesak Datuk Nik Aziz Nik Mat berhenti dari jawatan Menteri Besar Kelantan kerana selalu sakit dan menamakan penggantinya.

“Sibuk dengan rumah tangga orang, rumah tangga sendiri bocor tidak sedar. Kuman seberang laut nampak, kepala kereta api depan mata tak nampak.

“Dulu MB Kelantan kata kalau Tun Dr Mahathir (Mohamad) berhenti, dia juga akan berhenti dan masa sudah hampir lapan tahun berlaku,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Ibrahim berkata, beliau menyokong Husam sebagai menteri besar bagi menggantikan Nik Aziz dan percaya banyak isu yang boleh diselesaikan.

Katanya, isu air, Bazar Tok Guru yang dikatakan rugi RM50 juta dan
pembinaan pasar baru Pasir Mas boleh diselesaikan oleh Husam.

Menurutnya, pemimpin PAS dan kerajaan Kelantan perlu menumpukan kepada kebajikan rakyat dan pembangunan negeri agar wujud lebih banyak peluang pekerjaan.

“Lebih baik begitu dari berceramah siang malam, berkokok sana sini, berapa lama nak main isu rakyat serta berselindung di sebalik Islam,” tambahnya.

Ibrahim berkata, desakan Husam supaya Datuk Seri Najib Tun Razak menamakan pengganti Taib merupakan satu desakan yang amat lucu dan nakal.

“Siapa ganti itu hak BN, yang kamu sibuk kenapa? Apakah kena dapat kelulusan (daripada) PAS?,” soal beliau.

Husam dilaporkan mendesak Perdana Menteri menamakan pengganti Taib dalam satu majlis anjuran Pakatan Rakyat di Kuching malam tadi.

0 comments:

Post a Comment

MY BLOG LIST

Blog Archive

About This Blog

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP